Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2015

ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ Η ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ

Υπερψηφίστηκε σήμερα από την Ολομέλεια της Βουλής (επί της αρχής ,επί των άρθρων και στο σύνολό του ) το νομοσχέδιο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, με θέμα " Για το πλαίσιο ανακεφαλαιοποίηση των πιστωτικών ιδρυμάτων και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Οικονομικών." Υπερψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ,οι ΑΝ.ΕΛ, η Ν.Δ., η Δ.Σ, το Ποτάμι και η Ε.Κ. Καταψήφισαν το Κ.Κ.Ε και η Χρυσή Αυγή.
Δείτε το ψηφισθέν νομοσχέδιο.
https://drive.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3peTRlTUdxdTVaNHM/view?usp=sharing 

Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2015

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΕΝΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ 100 ΔΟΣΕΩΝ

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ /ΥΠΟΙΚ
Τις τελευταίες ώρες βρισκόμαστε απέναντι σε μια «επίθεση» παραπληροφόρησης από κάποια μέσα, όσον αφορά το θέμα της μη καταβολής της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ, η οποία λήγει σήμερα 30/10/2015 και τον συσχετισμό της με απώλεια της ρύθμισης των 100 δόσεων.
Θέλουμε να ενημερώσουμε τους πολίτες πως δεν υπάρχει καμία τέτοια περίπτωση, αφού κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από κανένα νόμο.

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΤΗΣΙΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ/Γ.Γ.Δ.Ε 
Με στόχο τη διευκόλυνση των φορολογουμένων, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων αποφάσισε την παράταση της προθεσμίας υποβολής του ετήσιου φορολογικού πιστοποιητικού του άρθρου 3 της υπ' αριθμ. ΠΟΛ 1124/2015 απόφασης της Γ.Γ.Δ.Ε., για τα νομικά πρόσωπα που ορίζονται στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 65Α ν. 4174/2013 (ανώνυμες εταιρείες, εταιρείες περιορισμένης ευθύνης, καθώς και υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων), από την λήξη της έως και την 30η Νοεμβρίου 2015, μόνο για τις υποθέσεις για τις οποίες εκκρεμεί η υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2014.

ΠΟΛ.1241/2015-ΜΕΧΡΙ 6/11/2015 ΠΑΡΑΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ Φ.Π.Α

Με την Πολ.1241/30.10.2015 της  Γ.Γ.Δ.Ε. του ΥΠΟΙΚ με θέμα " Παράταση του χρόνου υποβολής των δηλώσεων ΦΠΑ των οποίων η καταληκτική προθεσμία υποβολής είναι η 30.10.2015"
 ορίζεται ότι.
Ειδικότερα
1. Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων ΦΠΑ που η καταληκτική προθεσμία υποβολής τους είναι η 30.10.2015 μέχρι και τις 6.11.2015.
 2. Η προθεσμία καταβολής του φόρου, που τυχόν προκύπτει, από τις ανωτέρω δηλώσεις παρατείνεται μέχρι και τις 6.11.2015. Στην περίπτωση επιλογής της καταβολής του οφειλόμενου χρεωστικού υπολοίπου σε δόσεις η ανωτέρω ημερομηνία είναι καταληκτική μόνο για την πρώτη δόση.
Δείτε ολόκληρη την Πολ.1241/2015
 https://drive.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pWWR2clVhdTAwbVE/view?usp=sharing

ΠΟΛ.1239/2015-ΤΙΜΗ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ 300 € ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ Ν. ΜΑΚΡΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ Φ.Α.Π(2011,2012,2013.)

Με  την  Πολ.1239/23.10.2015 του  ΥΠΟΙΚ (που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ  2330/29.10.2015) με θέμα " Τροποποίηση της ΠΟΛ 1131/5.6.2013 (ΦΕΚ 1499 Β΄) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών" διευκρινίζονται  τα  ακόλουθα.
Ειδικότερα
αποφασίζουμε
 Η απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ.1131/5.6.2013 (ΦΕΚ 1499 Β΄), με την οποία καθορίζονται για τα έτη 2011, 2012 και 2013, οι τιμές οικοπέδου ανά τετραγωνικό μέτρο στις περιοχές, στις οποίες δεν εφαρμόζεται το αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού της αξίας, αποκλειστικά και μόνο για τις ανάγκες επιβολής του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας στα φυσικά πρόσωπα, τροποποιείται για το Δήμο Νέας Μάκρης, για τον οποίο η τιμή οικοπέδων ανά τετραγωνικό μέτρο διαμορφώνεται σε τριακόσια (300) ευρώ.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 
                                            Αθήνα, 23 Οκτωβρίου 2015 
                                     Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ 
                                        ΤΡΥΦΩΝΑΣ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Πέντε φορολογικές αλλαγές περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε το απόγευμα στη Βουλή. Αναδιατυπώνονται διατάξεις για το αγροτικό πετρέλαιο, αλλάζει το κριτήριο για τη ρύθμιση των 100 δόσεων ενώ αυξάνει ο φόρος για τις μικρές ζυθοποιίες. Όλες οι φορολογικές αλλαγές που επέρχονται, έχουν ως εξής:
  1. Αποσαφηνίζεται ότι το αγροτικό πετρέλαιο θα επιβαρύνεται με ειδικό φόρο κατανάλωσης 200 ευρώ ανά 1.000 λίτρα αντί για 66 ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα. Ο αυξημένος φόρος ισχύει από 01/10/2015 έως 30/09/2016.Από την 01/10/2016 δεν θα υπάρχει ειδικό καθεστώς για τους αγρότες οι οποίοι θα πληρώνουν κανονικά την τιμή του πετρελαίου κίνησης.
  2. Στη ρύθμιση των 100 δόσεων, έχει ενσωματωθεί περιουσιακό κριτήριο. Προβλέπει ότι όποιος χρωστάει λιγότερα από 5.000 ευρώ, για να διατηρήσει το μηδενικό επιτόκιο, πρέπει, πέραν του εισοδηματικού κριτηρίου, να πληροί και το περιουσιακό κριτήριο που ορίζει ότι η αξία των ακινήτων δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ. Η συγκεκριμένη διάταξη αναδιατυπώθηκε έτσι ώστε ο έλεγχος να γίνει με βάση τις αξίες που προκύπτουν για τον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ. Με το που θα ψηφιστεί ο νόμος, η ΓΓΔΕ θα «τρέξει» τον έλεγχο και για όσους προκύψει ότι έχουν ακίνητα άνω των 150.000 ευρώ, θα τους «φορτώσει» επιτόκιο 5% ακόμη και αν πληρούν το εισοδηματικό κριτήριο.
  3. Προβλέπεται η μεταφορά 500 οργανικών θέσεων από το ΣΔΟΕ στη ΓΓΔΕ.
  4. Αυξάνεται από 3.500 σε 4.020 ο αριθμός των υποθέσεων φορολογικού και τελωνειακού ενδιαφέροντος που μεταφέρονται από το ΣΔΟΕ στη ΓΓΔΕ, προκειμένου να αποφεύγονται επικαλύψεις αρμοδιοτήτων.
  5. Οι μικρές ζυθοποιίες, πλήρωναν μέχρι σήμερα το 50% του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης που επιβαλλόταν στην μπύρα, εφόσον η παραγωγή τους δεν ξεπερνούσε τα 200.000 εκατόλιτρα ετησίως. Ο συντελεστής του 50% θα παραμείνει σταθερός μόνο για τις μικρές ζυθοποίες που θα παράγουν μέχρι 15.000 εκατόλιτρα. Για όλες τις υπόλοιπες ο συντελεστής θα διαμορφωθεί από το 2016 από 55% έως 75% κάτι που σημαίνει ότι και η φορολογική επιβάρυνση θα αυξηθεί κατά 50%.         πηγή. ναυτεμπορική

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2015

ΔΕΕΦ Α 1139606 ΕΞ 2015 -ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ ΤΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ Φ.Π.Α

 Με την Δ.Λ.Πρωτ. Εισ. : ΔΕΕΦ 1116235 ΕΙ 27.10.2015 της Γ.Γ.Δ.Ε. του ΥΠΟΙΚ  με θέμα "Απάντηση της Υπηρεσίας μας σε ερώτημά σας, αναφορικά με το δικαίωμα απαλλαγής των ευκαιριακών εκδηλώσεων από το Φ.Π.Α." διευκρινίζονται τα ακόλουθα.
Ειδικότερα,
Επισημαίνεται ότι τόσο από τη διάταξη του άρθρου 22.1.ιη' του Κώδικα ΦΠΑ, σύμφωνα με την οποία απαλλάσσεται από το ΦΠΑ η παροχή υπηρεσιών και η παράδοση αγαθών από πρόσωπα, μεταξύ άλλων, με πολιτιστικούς σκοπούς, με την ευκαιρία εκδηλώσεων που οργανώνονται από αυτά για την οικονομική τους ενίσχυση, όσο και από την ΑΥΟ Π.6786/640/07.10.1986, προκύπτει ότι: α. Η εν λόγω απαλλαγή των ευκαιριακών εκδηλώσεων δεν αφορά μόνο σε πρόσωπα με αποκλειστικά απαλλασσόμενη δραστηριότητα. Η παράλληλη άσκηση φορολογητέας δραστηριότητας δεν αποκλείει ένα πρόσωπο από την απαλλαγή της περίπτωσης ιη', υπό τον όρο όμως ότι η αιτούμενη απαλλαγή δεν αφορά στη συγκεκριμένη δραστηριότητα για την οποία το πρόσωπο αυτό έχει υπαχθεί στο ΦΠΑ. ..........
Δείτε ολόκληρη την  ΔΕΕΦ Α 1139606 ΕΞ 2015
 https://drive.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pdVJ2akpRS2VWQ0E/view?usp=sharing

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ/ΥΠΟΙΚ
Για τη διευκόλυνση των φορολογουμένων υπεγράφη απόφαση σύμφωνα με την οποία η υποβολή καταστάσεων φορολογικών στοιχείων ημερολογιακού έτους 2014 παρατείνεται μέχρι την 30η Νοεμβρίου 2015. Κατά συνέπεια, ειδικά για τη διόρθωση των αποκλίσεων στα υποβληθέντα στοιχεία προμηθευτών για το ημερολογιακό έτος 2014, θα υποβάλλονται τροποποιητικές δηλώσεις μέχρι και 31/12/2015.
Τέλος, για το ημερολογιακό έτος 2015, οι ως άνω καταστάσεις θα υποβληθούν μέχρι και 30/09/2016, ενώ οι τροποποιητικές δηλώσεις μέχρι και 30/11/2016.

ΔΕΑΦΒ 1139502 ΕΞ 2015-ΔΕΝ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΔΕΗ-ΕΥΔΑΠ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 500€

Με την Αριθ. Πρωτ.: ΔΕΑΦΒ 1139502 ΕΞ 26.10. 2015  της  Γ.Γ.Δ.Ε. του ΥΠΟΙΚ  με θέμα " Έκπτωση δαπανών που αφορούν σε εξόφληση συναλλαγών με ΔΕΚΟ ή δημοτικές επιχειρήσεις προκειμένου για την προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος και νερού" διευκρινίζονται τα ακόλουθα.
Ειδικότερα,
Η υπηρεσία μας δεν μπορεί να κάνει δεκτό το αίτημα περί φορολογικής έκπτωσης των δαπανών που αφορούν σε προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος και νερού από ΔΕΚΟ ή δημοτικές επιχειρήσεις σε περίπτωση εξόφλησής τους στα ταμεία τους.
 Δείτε ολόκληρη την  ΔΕΑΦΒ 1139502 ΕΞ 2015.

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015

Γ.Σ.Ε.Ε.- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ/ ΑΜΟΙΒΗ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Η ΓΣΕΕ και το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων & Ανέργων της Συνομοσπονδίας (ΚΕ.Π.Ε.Α./ΓΣΕΕ, http://www.kepea.gr/ ), ενημερώνει τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα για τον τρόπο αμοιβής της 28ης Οκτωβρίου.
H 28η Οκτωβρίου, (φέτος συμπίπτει με ημέρα Τετάρτη) σύμφωνα με το άρθρο 4 παράγραφος 2 του Β.Δ. 748/1966 ανήκει στις ημέρες προαιρετικής αργίας (εκτός αν προβλέπεται κάτι διαφορετικό από ΣΣΕ, Δ.Α, ή Νόμο). Έτσι λοιπόν, η λειτουργία των επιχειρήσεων και κατ’ επέκταση η απασχόληση των μισθωτών σ’ αυτές ανήκουν αποκλειστικά στην διακριτική ευχέρεια του εργοδότη, οπότε οι εργαζόμενοι είναι υποχρεωμένοι να εργαστούν εφόσον αποφασισθεί αυτό.
Σε ό, τι αφορά την αμοιβή της 28ης Οκτωβρίου πρέπει να γίνει διάκριση ανάμεσα στους εργαζόμενους που αμείβονται με μισθό και τους ημερομίσθιους και λαμβάνοντας υπόψη αν θα απασχοληθούν ή όχι κατά την ημέρα αυτή.
Έτσι ισχύουν τα εξής:
 Περίπτωση απασχόλησης-Εργαζόμενος που αμείβεται με μισθό
1. Αν πρόκειται για επιχείρηση που λειτουργεί συνήθως την 28η Οκτωβρίου η ημέρα αυτή θεωρείται ότι περιλαμβάνεται στις εργάσιμες ημέρες του μηνός, τις οποίες καλύπτει ο μηνιαίος μισθός και έτσι δεν οφείλεται αμοιβή πέραν του μηνιαίου μισθού, οφείλεται όμως η προσαύξηση 75% υπολογιζόμενη επί του νόμιμου ωρομισθίου για όσες ώρες απασχοληθεί κατά την ημέρα αυτή.
2. Αν πρόκειται για επιχείρηση που παραμένει συνήθως κλειστή κατά την 28η Οκτωβρίου και εκτάκτως θα λειτουργήσει τότε οφείλεται αμοιβή (1 επιπλέον καταβαλλόμενο ημερομίσθιο αφού η αμοιβή της που αφορά εργασία σε μη εργάσιμη ημέρα δεν περιλαμβάνεται στον μηνιαίο μισθό) και προσαύξηση 75% υπολογιζόμενη επί του νόμιμου ωρομισθίου για όσες ώρες απασχοληθεί κατά την ημέρα αυτή.
Αν η επιχείρηση λειτουργήσει και οι μισθωτοί δεν προσέλθουν αδικαιολόγητα στην εργασία τους, δεν δικαιούνται να λάβουν το ημερομίσθιό τους ή το 1/25 του μηνιαίου μισθού τους.
 Περίπτωση απασχόλησης-Ημερομίσθιος
Στον αμειβόμενο με ημερομίσθιο οφείλεται το καταβαλλόμενο ημερομίσθιο και επιπλέον προσαύξηση 75% υπολογιζόμενη επί του νομίμου ωρομισθίου για όσες ώρες απασχοληθεί κατά την ημέρα αυτή.
 Περίπτωση μη απασχολήσεως
1.Εργαζόμενος που αμείβεται με μισθό: Καταβάλλεται κανονικά ο συμφωνηθέν μισθός.
2.Ημερομίσθιος: Οφείλεται από τον εργοδότη το συνήθως καταβαλλόμενο ημερομίσθιο.
                              ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015

Ε.Φ.Ε.Ε.Α-ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κλιμάκιο του Δ.Σ. της Ε.Φ.Ε.Ε.Α. επισκέφτηκε σήμερα το γραφείο του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κου Τρύφωνα Αλεξιάδη όπου συναντήθηκε (ΦΩΤΟ) με τον διευθυντή του γραφείου του Υπουργού κο Παναγιώτη Μελαχρινό
Κύριο θέμα της συνάντησης ήταν το θέμα των συγκεντρωτικών καταστάσεων για το οποίο η Ένωση έχει κατ' επανάληψη θέσει στο υπουργείο την κατάργηση της υπάρχουσας διαδικασίας και σε κάθε περίπτωση επαναφορά σε ετήσια βάση.
Ο κος Μελαχρινός ενημέρωσε για την απόφαση που είναι σε εξέλιξη ,να δοθεί παράταση για τις συγκεντρωτικές καταστάσεις 2014 , καθώς και μακρινή παράταση (μέσα στο 2016) για τις συγκεντρωτικές καταστάσεις του 2015, με τη σκέψη να επανεξετάσει το όλο ζήτημα των συγκεντρωτικών καταστάσεων . Επίσης το κλιμάκιο της Ε.Φ.Ε.Ε.Α. ζήτησε από τον κο Μελαχρινό να εξετάσει το αίτημα της Π.Ο.Φ.Ε.Ε., που υπέβαλε σήμερα για δεκαήμερη παράταση της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ τρέχουσας φορολογικής περιόδου.
                                                                 Μετά τιμής
Ο Πρόεδρος                                                                                         Ο Γεν. Γραμματέας
 Δημήτρης Τσαμόπουλος                                                                      Γιώργος Χριστόπουλος

Η ΝΕΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ

Με την  Αρ.Πρωτ. οικ.39759/1983/27.10.2015 του Υπουργίου Εργασίας με θέμα "Εγκύκλιος για τις διατάξεις ληξιπρόθεσμων οφειλών του Ν.4336/2015" διευκρινίζονται τα ακόλουθα
Ειδικότερα,
- Απλοποιείται η διαδικασία - για διάστημα δύο ετών από τη δημοσίευση του νόμου- ένταξης στην πάγια ρύθμιση του Ν.4152/2013. - Εφαρμόζεται ίδιο επιτόκιο σε όλα τα υφιστάμενα σχήματα ρύθμισης οφειλών (πάγια ρύθμιση του Ν.4152/2013, ρυθμίσεις του Ν.4305/2014 και Ν.4321/2015), προκειμένου να αντιμετωπίζονται ισότιμα οι οφειλέτες που υπάγονται σε διαφορετικά σχήματα ρύθμισης οφειλών.
 - Προβλέπεται απαλλαγή, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, από την προσαύξηση του επιτοκίου για ύψος κύριας οφειλής έως 5.000 ευρώ που έχει ρυθμιστεί βάσει του Ν.4321/2015
 - Παρέχεται στα αρμόδια όργανα η δυνατότητα μείωσης του αριθμού των δόσεων, εφόσον διαπιστωθεί ότι ο οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να αποπληρώσει την οφειλή του σε μικρότερο αριθμό δόσεων από τις αρχικά χορηγηθείσες. Η δυνατότητα αυτή στοχεύει στη ενίσχυση των εσόδων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης με κοινωνικά δίκαιο τρόπο, αξιοποιώντας τα στοιχεία που έχει ο φορέας στη διάθεσή του καθώς και τα στοιχεία που μπορεί να συγκεντρώσει σε συνεργασία και με τη φορολογική διοίκηση.
Δείτε ολόκληρη την εγκύκλιο.
 https://drive.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pdXoyX0dXZVJvLUE/view?usp=sharing

Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015

ΣΛΟΤ: Α.Π 1626 ΕΞ 2015-«ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ».

Με τον Αριθμ. Πρωτ 1626 ΕΞ/19.10.2015  του ΣΛΟΤ με θέμα "Λογιστικός χειρισμός σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης ακινήτου" η απάντηση σε σχετικό ερώτημα είναι.
 ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Δεδομένου ότι η συναλλαγή έχει γίνει πριν την εφαρμογή του νόμου, μπορεί να συνεχισθεί ο υπάρχων λογιστικός χειρισμός, δηλαδή δεν αναγνωρίζεται ακίνητο και δάνειο και τα καταβαλλόμενα μισθώματα (κεφάλαιο και τόκοι) καταχωρούνται στα αποτελέσματα. Η επιλογή αυτή προβλέπεται από το συνδυασμό των παραγράφων 3 (α1) και 5 του άρθρου 37 (διευρυμένη ερμηνεία). Ο διαχωρισμός της αξίας του ακινήτου και του οικοπέδου μπορεί να γίνει βάσει των εύλογων αξιών καθενός. .........
Δείτε ολόκληρη την 1626ΕΞ2015 του ΣΛΟΤ.
https://drive.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pZWhyeV9kMFlONEU/view?usp=sharing

ΔΕΕΦ Α 1116415 ΕΞ2015 -ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 42 ΠΑΡ.1 Ν.3220/2004 ΚΑΙ 21 Ν.3522/2006

  Με την  Αρ. Πρωτ: ΔΕΕΦ Α 1116415 ΕΞ2015 της Γ.Γ.Δ.Ε. του ΥΠΟΙΚ  με θέμα "Εφαρμογή των άρθρων 42 παρ.1 ν. 3220/2004 και 21 ν. 3522/2006" ορίζεται ότι.
Ειδικότερα,
Εν κατακλείδι, από τα προαναφερόμενα συνάγεται ότι εφόσον είστε λήπτης εικονικών ως προς το πρόσωπο του εκδότη φορολογικών στοιχείων που έχουν εκδοθεί έως 22/12/2006, μπορείτε εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την κοινοποίηση της πράξης προσδιορισμού του φόρου προστιθέμενης αξίας, να καταβάλετε των αναλογούντα σε αυτά ΦΠΑ με δήλωση που θα υποβάλετε στην Δ.Ο.Υ και σύμφωνα με τα αναφερόμενα στα άρθρα 42 παρ.1 του ν. 3220/2004 και 21 του ν.3522/2006 να τύχετε της απαλλαγής από φορολογικές, ποινικές, διοικητικές και τυχόν άλλες κυρώσεις.
Δείτε ολόκληρη την ΔΕΕΦ Α 1116415 ΕΞ2015,
https://drive.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pZVhYMnBZQ2pJOUE/view?usp=sharing

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

ΣΟΚ: "ΕΞΑΥΛΩΘΗΚΑΝ "30 ΔΙΣ ΣΕ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΩΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ

Μια βίαιη, άνευ προηγουμένου δημοσιονομική προσαρμογή «χτύπησε» την μεσαία τάξη της χώρας την τελευταία πενταετία, στα χρόνια των Μνημονίων. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους και αποκαλύπτουν τη «διάλυση» των μεσαίων εισοδημάτων από τις πολιτικές λιτότητας που επιβλήθηκαν στη χώρα.
Το 2010 που μπήκαμε στο Μνημόνιο τα ελληνικά νοικοκυριά δήλωναν στην εφορία εισοδήματα 103,7 δισ. ευρώ. Φέτος δήλωσαν περίπου 73,10 δισ. ευρώ. Δηλαδή μέσα σε μια πενταετία χάθηκαν εισοδήματα ύψους 30,6 δισ. ευρώ. Και ενώ τα εισοδήματα συρρικνώνονται υπό το βάρος των μειώσεων σε μισθούς, συντάξεις και επιδόματα, στη σκιά της διογκούμενης ανεργίας και των «λουκέτων» στην αγορά, οι φόροι πολλαπλασιάζονται δίνοντας τη χαριστική βολή.
Στο ίδιο διάστημα οι φόροι που πλήρωσαν οι ιδιοκτήτες ακινήτων, οι «καλύτεροι πελάτες» της εφορίας αυξήθηκαν κατά... 621%, αφού το 2010 οι φόροι στην περιουσία ήταν μόλις 487 εκατ. ευρώ και φέτος προβλέπεται να καταβληθούν φόροι συνολικού ύψους 3,5 δισ. ευρώ (σ.σ. το μεγαλύτερο μέρος 2,65 δισ. ευρώ αφορά τον ΕΝΦΙΑ του 2015). .............
Δείτε ολόκληρο το άρθρο της ημερήσιας.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113816024

Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015

ΚΑΙ 3ος ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ

Νέο νομοσχέδιο με το οποίο θα επιχειρήσει να κλείσει μέτωπα που έμειναν ανοικτά μετά την 3ήμερη διαπραγμάτευση με τους εκπροσώπους των δανειστών φέρνει στη Βουλή η κυβέρνηση, πιθανότατα τη Δευτέρα.
Αρμόδια κυβερνητική πηγή έλεγε αργά χθες το απόγευμα στη «Ν» ότι το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει «διορθωτικές» διατάξεις για σειρά θεμάτων που είχαν ανακύψει τόσο από την ψήφιση του μνημονιακού νόμου του Αυγούστου, όσο και του νόμου που πέρασε προ ημερών στη Βουλή προκειμένου να κλείσει η λίστα με τα 48 προαπαιτούμενα. .....
Δείτε ολόκληρο το άρθρο της ναυτεμπορικής
 http://www.naftemporiki.gr/finance/story/1021585/kai-3os-mnimoniakos-nomos-apo-deutera

Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015

ΔΕΑΦ Β 1137818 ΕΞ 2015-ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ Ι.Μ.Ε.

Με την Αριθ. Πρωτ.: ΔΕΑΦ Β 1137818 ΕΞ 2015 της  Γ.Γ.Δ.Ε.  του ΥΠΟΙΚ  με θέμα" Φορολογική μεταχείριση των Ιδιότυπων Μεταφορικών Εταιρειών του ν.383/1976, μετά την έναρξη ισχύος του ν.4172/2015."  διευκρινίζονται  ότι.
Ειδικότερα,
Mετά την έναρξη ισχύος του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν.4172/2013), η Ι.Μ.Ε., η οποία ως ιδιότυπη μορφή επιχείρησης χαρακτηρίζεται πλέον νομική οντότητα, υπόκειται σε φόρο νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων για το εισόδημα που αποκτά. Ως εκ τούτου, για την εξεύρεση του καθαρού εισοδήματος της Ι.Μ.Ε. κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 22 του ν.4172/2013 (με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 23 του ν.4172/2013) εκπίπτουν από το ακαθάριστο εισόδημά της όχι μόνο οι δαπάνες και τα έξοδα λειτουργίας της Ι.Μ.Ε., αλλά και οι δαπάνες συντήρησης των αυτοκινήτων των οποίων έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης. Το ποσό που απομένει αποτελεί το καθαρό εισόδημα της Ι.Μ.Ε., το οποίο φορολογείται στο όνομά της. Ειδικά σε ό,τι αφορά τις ασφαλιστικές εισφορές των μελών της Ι.Μ.Ε., εφαρμόζονται ανάλογα όσα αναφέρονται στην ΠΟΛ.1113/2.6.2015 ερμηνευτική εγκύκλιό μας για τις ασφαλιστικές εισφορές των εταίρων Ε.Π.Ε.
 Τέλος, όσον αφορά στο ποσό που θα διανεμηθεί στους εταίρους ανάλογα με τη μερίδα συμμετοχής καθενός στην Ι.Μ.Ε., αυτό αποτελεί εισόδημα από μερίσματα του άρθρου 36 του ν.4172/2013 και φορολογείται με βάση τις διατάξεις των άρθρων 40, 61, 62 και 64 του ίδιου νόμου.
Δείτε ολόκληρη την  ΔΕΑΦ Β 1137818 ΕΞ 2015.
 https://drive.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pUktpRkdFVDh1TWs/view?usp=sharing

ΔΕΑΦ Β 1137382 ΕΞ 2015-ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΧΟΡΗΓΙΩΝ ΠΟΥ ΕΙΣΠΡΑΤΤΟΥΝ ΟΙ ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.

Με την Αριθ. Πρωτ. ΔΕΑΦ Β 1137382 ΕΞ 21.10.2015  της  Γ.Γ.Δ.Ε.  του  ΥΠΟΙΚ  με θέμα "Φορολογική μεταχείριση των συνδρομών που εισπράττουν οι Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις από τα μέλη τους, καθώς και των χορηγιών και συνδρομών προς αυτές " διευκρινίζονται  ότι.
Ειδικότερα,
Aντικείμενο φόρου στους αστικούς συνεταιρισμούς αποτελούν τα πάσης φύσεως έσοδα που αυτοί αποκτούν, συνάγεται ότι όλα τα έσοδα που αποκτούν οι Κοιν.Σ.Επ., συμπεριλαμβανομένων τόσο των συνδρομών που τυχόν εισπράττουν από τα μέλη τους εφόσον δεν εισφέρονται για κάλυψη του κεφαλαίου της επιχείρησης, όσο και των δωρεών και χορηγιών που πραγματοποιούνται προς αυτές, λογίζονται ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα και φορολογούνται με βάση τις διατάξεις του ν.4172/2013. 
Δείτε ολόκληρη την  ΔΕΑΦ Β 1137382 ΕΞ 2015.
 https://drive.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pXzBZNkQ0YktWSVE/view?usp=sharing

ΔΕΑΦ Β 1137822 ΕΞ2015-ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙ. Σ.Π.Ε.

Με την Αριθ. Πρωτ. ΔΕΑΦ Β 1137822 ΕΞ2015 της  Γ.Γ.Δ.Ε.  του ΥΠΟΙΚ  με θέμα "Φορολογική μεταχείριση των Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης (Κοι.Σ.Π.Ε.) μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4172/2013."  διευκρινίζονται  ότι.
Ειδικότερα,
Μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4172/2013 και ελλείψει άλλης αντίθετης διάταξης, οι Κοι.Σ.Π.Ε. αποτελούν υποκείμενο φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων της περ. δ' του άρθρου 45 του ν. 4172/2013, εφαρμοζομένων, ως προς τα εισοδήματα που αποκτούν, των διατάξεων των άρθρων 62 και 64 του ν.4172/2013 σχετικά με την παρακράτηση φόρου και όσων ειδικότερα έχουν διευκρινιστεί με τις ΠΟΛ.1120/25.4.2015 [Σημ.: ΠΟΛ.1120/25.4.2014] και ΠΟΛ.1042/26.1.2015 εγκυκλίους μας.
Δείτε ολόκληρη την Α.Π  ΔΕΑΦ Β 1137822 ΕΞ2015.
 https://drive.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pTF9raDloUW1hZFk/view?usp=sharing

O.E.E.-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ Γ.Ε.ΜΗ.

Μετά από την έντονη διαμαρτυρία του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος σχετικά με την τροποποίηση του άρθρου 67 του Ν.4174/2013 που προέβλεπε ως άμεσους συνεργούς των εγκλημάτων φοροδιαφυγής τους προϊσταμένους (υπεύθυνους) του λογιστηρίου, η διάταξη όπως έχει ψηφισθεί στη Βουλή και δημοσιευθεί στο Ν.4337 (ΦΕΚ129/Α/17-10-2015) αντικαταστάθηκε ως εξής:
 «Ο εν γνώσει υπογράφων ανακριβή φορολογική δήλωση ως πληρεξούσιος, καθώς και όποιος με οποιονδήποτε άλλο τρόπο εν γνώσει συμπράττει ή προσφέρει άμεση συνδρομή στην τέλεση των παραπάνω εγκλημάτων τιμωρείται ως άμεσος συνεργός».
 Σε ότι αφορά στο Γ.Ε.ΜΗ. και συγκεκριμένα για τη διάταξη του άρθρου 5 της Κ.Υ.Α. 79752/30.12.14 (ΦΕΚ 3623/Β/31-12-2014), όπου προβλέπεται η ηλεκτρονική καταχώρηση στο Γ.Ε.ΜΗ. του αποδεικτικού υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για τις ΟΕ, ΕΕ, κ.λπ. και τις ατομικές επιχειρήσεις που είναι υπόχρεες εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ., το ΟΕΕ ζήτησε δεδομένου του μεγάλου όγκου εργασιών των λογιστών φοροτεχνικών, η οποία σημειωτέον είναι και πέραν των  υποχρεώσεων τους, να προβλεφθεί η τροποποίηση της παραπάνω Κ.Υ.Α., ώστε να γίνεται ηλεκτρονικά η ανάκτηση του σχετικού αποδεικτικού από το TAXISNET.
 Επίσης ζήτησε να καταστεί σαφές στις υπηρεσίες του Γ.Ε.ΜΗ. ότι τα φυσικά πρόσωπα τα οποία ασκούν μόνο τη δραστηριότητα του λογιστή φοροτεχνικού δεν υποχρεούνται εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ.

ΠΟΛ.1237/2015-ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΜΕΝΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΩΝ ΚΕΦΑΛΛΑΙΟΥ

Με την Πολ.1237/21.10.2015  της  Γ.Γ.Δ.Ε.  του ΥΠΟΙΚ  με θέμα "Έλεγχος παραγραφόμενων υποθέσεων των φορολογιών
κεφαλαίου" διευκρινίζονται  ότι.
Ειδικότερα,
Oι υπόλοιπες υποθέσεις φορολογίας κεφαλαίου, οι οποίες παραγράφονται την 31.12.2015 και οι οποίες δεν θα χρεωθούν προς έλεγχο, είτε γιατί δεν πληρούν τα κριτήρια της ΠΟΛ.1265/16.12.2013 είτε γιατί υπερβαίνουν τον αριθμό των 2 υποθέσεων ανά ελεγκτή, θα αρχειοθετηθούν (ως παραγεγραμμένες) χωρίς να θεωρηθούν ή σφραγισθούν ως περαιωθείσες (κάτι που –όπως πληροφορούμαστε- συμβαίνει). .........
Δείτε ολόκληρη την Πολ.1237/2015.
 https://drive.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pc1ZlSTAxVmpBaVE/view?usp=sharing

ΠΟΛ.1235/2015-ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΠΕΡΑΞΙΑΣ ΑΠΟ ΠΩΛΗΣΗ & ΕΠΑΝΑΜΙΣΘΩΣΗ ΑΚΙΝΗΤΟΥ

Με την Πολ.1235/21.10.2015 της Γ.Γ.Δ.Ε. του ΥΠΟΙΚ  με θέμα " Φορολογική μεταχείριση υπεραξίας που αποκτά νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα από πώληση και επαναμίσθωση (sale and lease back) ακινήτου, μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4172/2013." διευκρινίζονται τα ακόλουθα.
Ειδικότερα,
* Ότι για την υπεραξία που αποκτά ένα νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα του άρθρου 45 του ν.4172/2013 από πώληση και επαναμίσθωση (sale and lease back) ακινήτου, για συμβάσεις που συνάφθηκαν την περίοδο από 1.1.2014 έως και 31.12.2014, έχουν εφαρμογή οι διατάξεις της παρ. 28 του άρθρου 72 του ν. 4172/2013, δηλαδή αυτή θα αντιμετωπισθεί, για φορολογικούς σκοπούς, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ΔΛΠ 17.
*Επισημαίνεται ότι για τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες που δυνάμει των διατάξεων της περ. ι' της παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 4308/2014 αντιμετωπίζουν όλες τις συμβάσεις μίσθωσης, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της πώλησης και επαναμίσθωσης (sale and lease back), σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία, ήτοι για τις πολύ μικρές οντότητες της περ. γ' της παρ. 2 του άρθρου 1 του ίδιου νόμου, η εν λόγω υπεραξία αναγνωρίζεται και φορολογείται ως έσοδο από επιχειρηματική δραστηριότητα στα αποτελέσματα του έτους που προέκυψε, ελλείψει ρητής διάταξης με την οποία να ορίζεται διαφορετική φορολογική μεταχείριση.
Δείτε ολόκληρη την Πολ.1235/2015.

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

ΔΕΑΦΒ 1137110 ΕΞ2015 -ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΦΑΛΩΝ ΑΠΙΤΗΣΕΩΝ

Με  την  Αριθ. Πρωτ.: ΔΕΑΦΒ 1137110 ΕΞ 21.10.2015 της  Γ.Γ.Δ.Ε  του  ΥΠΟΙΚ με θέμα " Πρόσθετες διευκρινίσεις επί της ΠΟΛ.1056/2015 εγκυκλίου μας, σχετικά με τον φορολογικό χειρισμό του υπόλοιπου του λογαριασμού «Προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις» που σχηματίσθηκε με βάση τις προϊσχύσασες διατάξεις του ν. 2238/1994" διευκρινίζονται  τα  ακόλουθα.
Ειδικότερα
 Oτι σε περίπτωση που μία επιχείρηση κλείνει ισολογισμό με ημερομηνία διαφορετική εκείνης της 31ης Δεκεμβρίου, το υπόλοιπο του λογαριασμού «Προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις» που σχηματίσθηκε με βάση τις προϊσχύσασες διατάξεις του ν.2238/1994, όπως αυτό εμφανίζεται στα βιβλία της επιχείρησης την τελευταία διαχειριστική περίοδο για την οποία ίσχυε ο ν.2238/1994 (έναρξη έως και εντός του 2013), θα μεταφερθεί αυτούσιο στα φορολογητέα έσοδα του φορολογικού έτους που ακολουθεί την πενταετία μειωμένο κατά τις τυχόν διαγραφές επισφαλών απαιτήσεων που έλαβαν χώρα έως και το προηγούμενο φορολογικό έτος.
Δείτε ολόκληρη την ΔΕΑΦΒ 1137110 ΕΞ2015
 https://drive.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pTy14Rm1UTWxFWFk/view?usp=sharing

ΠΟΛ.1232/2015-ΕΚΠΙΠΤΕΙ Ο Φ.Ε-Ν.Π ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΣΠΡΑΤΤΟΜΕΝΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΑΛΛΟΔΑΠΗΣ ΘΥΓΑΤΡΙΚΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΑΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η Σ.Α.Δ.Φ.

Με  την Πολ.1232/21.10.2015  της  Γ.Γ.Δ.Ε  του  ΥΠΟΙΚ με θέμα " Φορολογική μεταχείριση εισπραττόμενων μερισμάτων ημεδαπής μητρικής εταιρείας από αλλοδαπή θυγατρική της με έδρα σε τρίτη χώρα με την οποία υφίσταται Σ.Α.Δ.Φ." διευκρινίζονται  τα  ακόλουθα.
Ειδικότερα
Στις περιπτώσεις που τα εισπραττόμενα μερίσματα αποκτώνται από αλλοδαπή θυγατρική εταιρεία με έδρα σε τρίτη χώρα με την οποία υφίσταται Σύμβαση Αποφυγής Διπλής Φορολογίας (Σ.Α.Δ.Φ.), τα αναφερόμενα στην ΠΟΛ.1039/26.1.2015 εγκύκλιό μας αναφορικά με τη μη έκπτωση του φόρου που καταβλήθηκε ως φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, τελούν υπό την επιφύλαξη των αναφερομένων στη σχετική Σ.Α.Δ.Φ, οι οποίες υπερισχύουν.
 Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση που με βάση τη σχετική Σ.Α.Δ.Φ επιτρέπεται η έκπτωση του ποσού του φόρου που καταβλήθηκε ως φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, θα συμπληρώνεται από το ημεδαπό νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, ο αντίστοιχος πίνακας 3Α1β του εντύπου Ν «Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Νομικών Προσώπων και Νομικών Οντοτήτων». 
Δείτε ολόκληρη την Πολ.1232/2015.
https://drive.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pNU5jSm9GNkd3NFk/view?usp=sharing

ΠΟΛ.1231/2015-ΣΕ ΕΞΗ ΜΗΝΕΣ ΥΠΟΒΑΛΛΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΔΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ Η.Σ.Ι.Μ Η ΔΗΛΩΣΗ Φ.Ε ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με  την  Πολ.1231/21.10.2015 της  Γ.Γ.Δ.Ε  του  ΥΠΟΙΚ με θέμα "Διευκρινίσεις ως προς την προθεσμία υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων που μετασχηματίζονται με βάση τις διατάξεις του ν.2166/1993, μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4172/2013"  διευκρινίζονται  τα  ακόλουθα.
Ειδικότερα
Σε περίπτωση μετασχηματισμού επιχειρήσεων με τις ευεργετικές διατάξεις του ν.2166/1993 δεν λαμβάνει χώρα εκκαθάριση ή διάλυση των μετασχηματιζόμενων επιχειρήσεων, συνάγεται ότι για τα φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1.1.2014, ήτοι μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4172/2013, η δήλωση φορολογίας εισοδήματος των μετατρεπόμενων ή συγχωνευόμενων νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων για το χρονικό διάστημα μέχρι το χρόνο σύνταξης του ισολογισμού μετασχηματισμού υποβάλλεται χειρόγραφα στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. μέχρι και την τελευταία ημέρα του έκτου μήνα από την ημερομηνία σύνταξης του ισολογισμού μετασχηματισμού και όχι μέσα σε ένα (1) μήνα που ισχύει σε περίπτωση διάλυσης ή λήξης της εκκαθάρισης των νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων, καθώς στις περιπτώσεις αυτές ως τέλος του φορολογικού έτους λαμβάνεται η ημερομηνία σύνταξης του ισολογισμού μετασχηματισμού.
Δείτε ολόκληρη την Πολ.1231/2015.
https://drive.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pcEpObVdYMlEzS0k/view?usp=sharing

ΔΕΑΦΒ 1136663 ΕΞ 2015-ΔΕΝ ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ ΣΕ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ Α.Ε.Ε.Α.Π

Mε την Αρ. Πρωτ: ΔΕΑΦΒ 1136663 ΕΞ 2015 της  Γ.Γ.Δ.Ε. του ΥΠΟΙΚ  με θέμα "Διευκρινίσεις ως προς την υποχρέωση τεκμηρίωσης των τιμών ενδοομιλικών συναλλαγών των εταιρειών επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία (Α.Ε.Ε.Α.Π.) του ν. 2778/1999" διευκρινίζονται τα ακόλουθα.
Ειδικότερα,
Μετά από όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω και δεδομένου του ειδικού τρόπου φορολόγησης που επιβάλλεται στις Α.Ε.Ε.Α.Π. με βάση τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 31 του ν.2778/1999, δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των ν. 4172/2013 και ν. 4174/2013, αναφορικά με την τεκμηρίωση τιμών των ενδοομιλικών συναλλαγών των εταιρειών αυτών.
Δείτε ολόκληρη την ΔΕΑΦΒ 1136663 ΕΞ 2015.
 https://drive.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pbXJlOXdpak5vdlk/view?usp=sharing

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

ΣΛΟΤ 1811 ΕΞ 2015-«ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ- ΕΞΟΔΩΝ ΣΤΑ ΔΙΠΛΟΓΡΑΦΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ».

Με τον Αριθμ. Πρωτ 1811 ΕΞ/19.10.2015  του ΣΛΟΤ με θέμα " Σχετικά με τη δυνατότητα Συγκεντρωτικής εγγραφής των εσόδων-εξόδων στα Διπλογραφικά Βιβλία"η απάντηση σε σχετικό ερώτημα είναι.
 ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το αρχείο excel στο οποίο υπάρχει η ανάλυση των τιμολογίων (αποδείξεων λιανικής), είναι ισοδύναμο από πλευράς ισχύος με τα λοιπά αρχεία (βιβλία) της επιχείρησης και συνεπώς μπορεί η ενημέρωση να γίνεται με μία συγκεντρωτική εγγραφή στο τέλος του μήνα, και με την προϋπόθεση ότι ενημερώνονται ορθά οι σχετικοί λογαριασμοί.
Δείτε ολόκληρη τηνΑ.Π. 1811/2015 του ΣΛΟΤ.
https://drive.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pa2NFYmYta25mMFE/view?usp=sharing

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *